ELETRONICZNE DORĘCZENIE PISMA PODATKOWEGO...
Wraz z 11 maja bieżącego roku wejdzie w życie nowelizacja Ordynacji podatkowej. Zgodnie z nią możliwe będą doręczenia elektroniczne oraz fikcja e-doręczenia. Chodzi tutaj o to, że jeżeli podatnik wyśle wniosek lub podanie za pośrednictwem Internetu, to automatycznie zgadza się na to, aby odpowiedz na dane pismo wysłana została także w formie elektronicznej. Wraz z upływem 14 dni organ podatkowy uzna odpowiedź za doręczoną nawet jeżeli potwierdzenia otrzymania no będzie.
Nic nie dzieje się bez zgody podatnika. Musi on wiedzieć o tym, że pisma podatkowe będą doręczane do niego za pośrednictwem Internetu. Otrzymuje pismo w formie elektronicznej tylko wtedy, gdy wyraził zgodę lub sam o to wnioskował.
Automatyczna zgoda podatnika na doręczanie pism drogą elektroniczną:
podatnik wniesie podanie w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego lub portal podatkowy (tzw. zgoda dorozumiana),
podatnik złoży wniosek o doręczenie w formie elektronicznej, wskazując organowi podatkowemu swój adres elektroniczny,
na wniosek organu podatkowego podatnik wyrazi zgodę na doręczanie pism w formie elektronicznej, wskazując adres elektroniczny do doręczeń.