Pełnomocnictwo ogólne w podatkach – zmiany!...
Od lipca bieżącego roku podatnicy muszą przygotować się na zmiany w kwestii pełnomocnictwa ogólnego. O czym mowa?
Po wejściu w życie nowych przepisów płatnik będzie mógł wyznaczyć jako pełnomocnika ogólnego biuro rachunkowe lub doradcę podatkowego, którego upoważni do działania w swoim imieniu we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.
Kolejną nowością jest to, że będzie także działała informatyczna baza pełnomocnictw ogólnych - Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych.
Na podstawie pełnomocnictwa ogólnego pełnomocnik będzie mógł działać w imieniu strony postępowania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.
Ważne jest to że pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu będzie zgłaszał mocodawca, wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego.
Wszystkie sprawy związane z pełnomocnictwem ogólnym odbywać się będą elektronicznie.
Zalety uproszczonej księgowości!