Wady uproszczonej księgowości
Księgowość stanowi jeden z najważniejszych fundamentów, od których zależy funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Wszystko ma zarówno wady, jak i zalety. Nie inaczej jest w przypadku księgowości uproszczonej.
Wadami prowadzenia księgowości uproszczonej jest to iż:
1. jest ona dostępna jedynie dla określonych w ustawie podmiotów gospodarczych,
2. nie ma możliwości przeprowadzania analiz na szerszą skalę,
3. wymaga doskonałej znajomości aktualnych regulacji prawnych,
4. pełna odpowiedzialność prawna za popełnione błędy spoczywa na osobie tym się zajmującej,
5. występuje ograniczony zakres kategorii, który powoduje różnego rodzaju niejasności w przypadku wystąpienia potrzeby ewidencji skomplikowanych operacji.
Każda decyzja związana z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa wymaga dogłębnego przeanalizowania wszystkich możliwych za i przeciw, po czym przedsiębiorca otrzymuje konkretny obraz tego, jakie korzyści odniesie jego firma po podjęciu konkretnej decyzji.
Bycie przedsiębiorcą nie jest proste, ale odpowiednie podejście do swoich obowiązków, może okazać się gwarancją sukcesu.